KODĖL NEVARTOJU ALKOHOLIO

2016/03/09


Sveikos merginos. Turbūt dažniausiai man užduodamas klausimas, net ir iš senokai pažįstamų žmonių, yra: Kodėl tu nevartoji alkoholio? Kaip tai įmanoma? Na, o man dažnai kyla klausimas kodėl vartoji alkoholį? Ir taip, visiškai įmanoma, kad 22 metų jauna mergina, kuri visuomet dalyvaudavo vakarėliuose - nėra vartojusi alkoholio. Na čia galbūt būtų overstatement, nes, tiesą pasakius, esu gėrusi vaikystėje gurkšnį šampano bei gurkšnį sidro. Taip, tik tiek per savo trumpą gyvenimą. Kadangi labai dažnai gaunu šį klausimą, norėjau pasidalinti atsakymu ir su Jumis, mano mielos skaitytojos, Rašau lietuviškai, nes greičiausiai taip lengviau išreikšiu savo mintis. Pradedam!


Tėčio įtaka

Mano tėtis visuomet buvo tas, kuris kalė į galvą, jog merginos nevartoja alkoholio, jog tai yra "negražu", jog tai padaro moteris silpnomis ir bėjėgėmis, nes būtent išgėrusi moteris blogiau orientuojasi aplinkoje, praranda savikontrolę, ja lengviau pasinaudoti. Tas tėviškas rūpestingumas, taip? Bet vis dėlto kiek daug tiesos yra tame. Tėtis nebuvo priežastis, kodėl nevartoju alkoholio, tačiau galbūt viena iš daugelio priežasčių. Ačiū tėti.


Pranašų fazė

Kaip jau minėjau, tikrai buvau gana dažna vakarėlių, pasisėdėjimų, švenčių dalyvė, tad tikrai teko susidurti su daugybe žmonių, kurie pasiūlius išgerti ir gavę atsaką, jog nevartoju alkoholio, labai nustemba, kaip taip gali būti bei ima įkalbinėti. Žmonės, kurie jau geriau mane pažįsta, visuomet stodavo "ginti": "Net nebandyk įkalbinėti, nesutiks". Teko gana dažnai apsišarvoti kantrybe bei atrėminėti raginimus bei siūlymus "bet šiandien mano gimtadienis", "bent už mane", "viena ir viskas" bei daug panašių. Į galvą ilgam įstrigo vieno vaikino žodžiai vieno gimtadienio (Berods draugės 15likto) metu: "Pamatysi, pradėsi eiti į gimnazija, prasidės baliai ir pradėsi gerti". Jis buvo neteisus. Atėjus į gimnaziją, pasipylė kitokie ateities spėjimai: "Pradėsi studijuoti, pamatysi, kaip pradėsi gerti". Taip pat to neįvyko.



Neskanu

Šis faktorius manau gana aiškus. Kam gerti tai, kas neskanu bei neneša jokios naudos? Turbūt retas, kuriam dektinė yra skani. Tai kam tai gerti? Lygiai dėl tokios pat priežasties niekuomet nesu gėrusi kavos.



Drąsos trūkumas

Vienas iš dalykų, kuris man patinka, būnant vakarėlyje ir negerti, tai diskusijos su išgėrusiais. Žmonės dažnai tampa atviresni, mėgsta išsilieti. Tuomet naudojuosi proga iškamantinėti, kodėl jie vartoja alkoholį. Dažnas atsakas: nes tampu drąsesnis.  Mano manymu alkoholis visiškai nepanaikina jokių kompleksų, o tik juos sustiprina. Aišku, galbūt drąsiau šokti ar pakalbinti merginą, bet tas poveikis nėra ilgalaikis. Manau reikia stengtis perlipti per savo baimes,  išeiti iš komforto zonos, o ne skandintis alkoholyje ir tikėtis, kad kažkoks magiškas gėrimas nuims nuo jūsų visas baimes. Asmeniškai aš dažnai galiu "nusirauti stogą", kvailioti, šokti, kalbinti žmones. Aišku tam reikia žmonių, su kuriais jaučiuosi patogiai. Taip pat gana dažnai save stengiuosi išbandyti įvairiuose projektuose, pavyzdžiui šiuo metu dalyvauju "Kommedija" projekte, kur tenka bendrauti su nepažįstamais žmonėmis. Tokie dalykai padeda įveikti baimes bei įgyti drąsos. 




Alkoholio problemos

Dar viena priežastis, dėl kurios visiškai atsisakiau alkoholio - jo sukeliamos problemos. Net nekalbu apie žalą sveikatai... Kiek santykių, šeimų išyra dėl alkoholio, kiek smurto, kiek avarijų? Didžiuliai kiekiai. Matydama tokią alkoholio žalą ir blaiviai mąstydama nusprendžiau atsisakyti alkoholio. Esu tikra, jog alkoholis yra didžiausia šių laikų problema. Atsisakius alkoholio, šalyje susitvarkytų begalės problemų, visi taptų laimingesniais bei geresniais žmonėmis. 



Išskirtinumas

Na, tai ne priežastis, tačiau būnant abstinentu, esi labai išsiskiriantis iš minios. Dažnai prisistatydama paminiu, jog nevartoju alkoholio, tuomet žmonės mane labai gerai įsimena, kaip "ta kuri negeria" hehe.

 

Visuomenės normos

Istorija, kurią jau pasakojau apie girtaujančius penkiolikmečius yra dar viena iš priežasčių, dėl kurių visiškai nevartoju alkoholio. Vaikai, įpratę matyti tėvus vakarėliuose nesakikingai vartojančius alkoholi, patys bando "primesti" suaugusius, kelia "balius", girtauja. Tačiau nesuvokia, jog girtavimas ar vakarėliai nepadaro tavęs suaugusio, anaiptol. Būtent valia bei užsispyrimas įrodo, jog esi protaujantis individas, kuris bet kada gali atsakyti už savo veiksmus.


"Nėra ką veikti"

Dauguma vartoja alkoholį iš neturėjimo ką veikti arba dėl draugų įtakos. Vakarėlių metu atrodo neįmanoma atsispirti visų įkalbinėjimams, o ir veikti nebūna ką, kai visi vartoja alkoholį. Aš dažnai mėgstu pasidaryti nealkoholinius kokteilius, daugelyje kavinių taip pat galima rasti įvairių virgin kokteilių. Nėra padėties, be išeities.



Trumpai tariant, visiškai atsisakiau alkoholio, nes alkoholis neskanus, neneša jokios naudos, jis sukelia daug problemų, ardo santykius bei neprideda garbės.

____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ____ ___ ___ ___
Tikiuosi, jog vieną dieną vietoj klausimo man: kodėl nevartoji alkoholio, bus nuostaba, jog kažkas vartoja alkoholį bei klausinės: kodėl tu vartoji alkoholį. Gal ir per daug personal, tačiau manau, jog niekada nenustosiu skatinti abstinencijos. Tai yra dalis manęs ir tikiuosi, jog šiek tiek geriau pažinote mane. :)

Ačiū už dėmesį. Tos, kurios viską perskaitėt - šaunuolės!

4 comments:

  1. O taip, žmonės labai nustemba kai pasakai, kad negeri. Tiksliau nelabai supranta kodėl arba mano, kad kažkada prisidirbai todėl dabar nebegeri :)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Me too! :D Bet tie įkalbinėjimai baisiausias dalykas :D Reikia atreminėt kokį pusvalandį :D Ir tai neatsikabina, o jei neatsikabina, tai kitas prisikabina ir pan.

    ReplyDelete
  4. :D aš atsisakiau alkoholio visai nesenai, nes pasidarė neskanus. Kai pasiūlo, kas alaus kokio tiesiog sakau, kad dabar nenoriu. ;) Jei mėgina į kalbėti pasakau griežtai NE ir kalbu kita tema.

    ReplyDelete