PROTARPINIS BADAVIMAS | DAY 3

2018/03/28

Juoda plunksna, juoda plunksna blog, lithuanian blogger, lithuanian beauty bloggers, lithuanian bloggers, best lithuanian bloggers, best bloggers, baltic bloggers, best baltic bloggers, baltic beauty bloggers, lietuvos mados blogerės, lietuvos stiliaus blogerės, lietuvos mados tinklaraštininkės, lietuvos stiliaus tinklaraštininkės, lithuanian fashion bloggers, lithuanian style bloggers, lifestyle blogger, lietuvos blogerės, lietuvos tinklaraštininkės, lietuvos grožio tinklaraštininkės, grožio tinklaraštis, grožio blogas, geriausios lietuvos blogerės,  gyvenimo būdo tinklaraštis, vilnius, ootd, mada, stilius, fashion, style, personal style,if, intermittent fasting, protarpinis badavimas, svorio metimas, kaip numesti svori, kaip suliekneti, lieknejimo budai

Protarpinis badavimas arba plačiau žinomas, kaip intermittent fasting (IF) - vis populiarėjantis būdas sulieknėti. Protarpinis badavimas - tai mitybos modelis, o ne dieta. Per daug neišsiplėčiant, tai pagrindinė IF esmė yra valgyti tam tikrą kiekį valandų ir nevalgyti tam tikrą kiekį valandų. Yra įvairių IF modelių, pavyzdžiui 16/8, 18/6, 24 ir t.t., kuomet ilgesnį dienos laiko tarpą yra nevartojamas maistas (badaujama), o mažesnį skaičių valandų yra valgymo periodas. Po daug skaitymo, kitų merginų patirčių paieškų nusprendžiau ir pati pabandyti šį mitybos modelį, juk artėja vasara, vestuvių sezonas, išleistuvės ir t.t. Tad pagalvojau, jog gal būt ir jums būtų įdomu sekti mano IF kelionę. 


Mano nuomone pagrindinės IF naudos yra tai, jog teoriškai net ir valgant š, per tas kelias valgymo valandas iešeina suvartoti mažiau kalorijų, nei įprastai. Taip pat anot mokslinių tyrimų, "badavimas" suteikia galimybę virškinimo sistemai pailsėti, o tuo tarpu naudoja energiją iš atsargų (t.y. riebalų ant kūno). Tikriausiai visi bent kelias dienas naudoję šį metodą pastebėjo, jog žymiai sumažėjo pilvo pūtimas ir padaugėjo energijos. 

Juoda plunksna, juoda plunksna blog, lithuanian blogger, lithuanian beauty bloggers, lithuanian bloggers, best lithuanian bloggers, best bloggers, baltic bloggers, best baltic bloggers, baltic beauty bloggers, lietuvos mados blogerės, lietuvos stiliaus blogerės, lietuvos mados tinklaraštininkės, lietuvos stiliaus tinklaraštininkės, lithuanian fashion bloggers, lithuanian style bloggers, lifestyle blogger, lietuvos blogerės, lietuvos tinklaraštininkės, lietuvos grožio tinklaraštininkės, grožio tinklaraštis, grožio blogas, geriausios lietuvos blogerės,  gyvenimo būdo tinklaraštis, vilnius, ootd, mada, stilius, fashion, style, personal style,if, intermittent fasting, protarpinis badavimas


Na, o dabar apie tai, kaip sekasi man. Aš pasirinkau 18/6 metodą, kuomet 18 valandų nieko nevalgau, o per likusias 6 valgau. T.y. nuo 20h. iki 14h. nevalgau, o nuo 14 iki 20 yra mano valgymo periodas. Iš tikrųju pirmas dvi dienas atrodė, jog nieko nevalgiau, o ir buvau nemažame kalorijų deficite, tad šiandien susiėmiau ir griežtai surinksiu savo kalorijas (1600kcal). Šiandien atrodo, jog nuo 14h. išvien valgau, nors taip nėra, tačiau psichologiškai jautiesi mažiau suvaržytas. Kol kas vis dar jaučiasi alkis ryte, tačiau pajaučiau ir padidėjusią energiją, atsirado lengvumo jausmas, net ir valgymo periodu bei kaip ir kitiems, man taip pat sumažėjo pilvo pūtimas.

Nepaisant IF, vistiek galioja taisyklė, jog norint numesti svorį yra reikalingas kalorijų deficitas, t.y. suvartoti mažiau kalorijų, nei išnaudoji. Tad net ir naudojant IFir valgymo periodu kemšant šokoladukus, pyragus, čipsus ir picas - nieko nebus. Tačiau su IF turėti kalorijų deficitą bent jau kolkas man atrodo lengviau. Tiek fiziškai, tiek psichologiškai. 

Taip pat nepamirškit, jog didžiąją nevalgymo laiko dalį sudaro miegas, kuris taip pat yra labai svarbus svorio metimo atributas. Tad tikrai nesėdžiu 18h. atsisėdus ir nelaukiu galimybės pavalgyti :D

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Ar įdomu Jums būtų, jei dalinčiausi rezultatais gal būt kas kelias savaites? O gal būt kažkuri iš Jūsų jau yra išbandžiusi IF? 

7 comments:

  1. Man tikrai būtų įdomu. Skamba naujai, tad tikiuosi dalinsies visokia patirtimi (net jei bus nesėkmių).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manau bus dalinimasis ir man kažkokia motyvacija :)

      Delete
  2. Sveika, aš taip pat esu bandžiusi, ir tiesą sakant vėl grįžau prie tokios mitybos, tačiau mano 18/6 prasideda ryte nuo 8 iki 16h :D aš rytinė valgytoja, tačiau popiet normaliai pavalgius vakare ir nebesinori. Sėkmės tavo maisto kelionėje ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aš naktinis paukštis, tai kol nereikia anksti keltis 14h. pats tas, bet kai teks 7 keltis, tai neįmanoma bus ištempt :D Bet IF gerai tai, jog gali koreguotis pagal savo dienotvarkę :) Ačiū labai. O kokie pačios rezultatai? Kokie pliusai, minusai?

      Delete
  3. Sveika.
    Labai įdomu kaip jūms sekas.
    Protarpinio badavimo aš laikausi 3 mėn ir atsikračiau per tą laiką 22 kg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sveika. Wow, nerealūs rezultatai. Aš, gaila, bet neištvėriau ilgiau savaitės. Tiesiog netiko mano dienotvarkėje. Manau man lengviau tiesiog apriboti kalorijas ir aktyviau gyventi :)

      Delete